دوستداران محیط زیست تکاب افشار
ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از استخراج غیرقانونی از معادن در املاک موقوفه یولقون آغاج تکاب انتقاد کرد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، علی مصائبی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در منطقه یولقون ‌آغاج ‌تکاب پنج معدن سنگ وجود دارد و افرادی بدون طی مراحل قانونی و کسب مجوزهای مورد نیاز عملیات استخراج از منطقه فوق را آغاز کرده‌اند.

 

 

 

وی با بیان اینکه این افراد در سنوات گذشته مجوز کسب نکرده و در مدیریت جدید سازمان نیز برای این امر مراجعه نکرده‌ اند اظهارداشت: برای رسیدگی به این امر در دستگاه قضایی استان اقامه دعوا شده و پرونده نیز تشکیل شده است تا برای قانونی شدن عملیات استخراج فرآیند اصولی و منطقی آغاز شود.

مصائبی با تاکید بر اینکه در این معادن مردم نیز سهم دارند گفت: در این راستا در صورت تداوم استخراج حقوق موقوفه پرداخت شده و سهم مردم نیز در نظر گرفته شود تا برای عمران و آبادانی روستا، بهسازی مساجد، مدارس و غیره هزینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از شکایت‌های مطرح شده در این زمینه به نتیجه رسیده است، افزود: عملیات استخراج در یکی از معادن متوقف شده و حکم برای اجرا صادر شده است.

مصائبی در ادامه با اشاره به عمران و آبادانی بقاع متبرکه گفت: از فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای بهسازی و ساماندهی وضعیت بقاع و اماکن متبرکه دعوت به عمل می‌آید تا اقدامات موثر و پرشتابی در این‌ راستا صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 24 بقعه متبرکه و آرامگاه امامزادگان در مناطق مختلف استان مرمت می‌شود، ادامه داد: هم اکنون امامززاده غریب حسن، محمدابراهیم، سراج‌الدین، برگشاد، میرهادی، شیخ نوایی، تکیه حضرت ابوالفضل، میرلطیف و چند بقعه دیگر در دست تعمیر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به وجود سه هزار و 700 باب مسجد در استان اشاره کرد و اظهار داشت: این مساجد با توجه به پراکندگی جمعیت و بافت فرهنگی هر شهر اعم از شیعه و سنی در مناطق مختلف استان ساخته شده‌اند که بیش از نصف این مساجد به تعمیر نیاز دارند

27 مهر 1392برچسب:, :: 20:50 :: نويسنده :
  1. نگاره: ‏مجسمه ای نمادین برای جلوگیری از قطع درختان

یعنی تهِ خلاقیت بوده هرکی اینکارو کرده‏

مجسمه نمادين  براي ابنكه به خودمان بيا ييم

شنبه 27 مهر 1392برچسب:, :: 8:51 :: نويسنده : همیار

 

 

این نوشتار از طرف عده ی کثیری از حامیان محیط زیست شهرستان تکاب خطاب به جناب اقای دکتر محمد جواد ظریف وزیر محترم امور خارجه تقدیم می گردد 
جناب اقای وزیر محترم که نماد فرهیخته و فاخر دولت تدبیر و امید محسوب می شوید . باسلام واحترام وارزوی موفقیت هر چه بیشتر حضرتعالی در عرصه پر تلاطم بین المللی.گر چه این رنج نامه هیچ ربطی به حیطه اختیارات جنابعالی ندارد . اما از انجا که جنابعالی تنها وزیر منحصر بفردی هستید که با جسارت تمام به فضای مجازی فیسبوک وارد شده اید و باب گفتگورا با مردم گشوده اید.از انجا که غیر از فضای مجازی حضرتعالی امکان دسترسی به سایر وزرای محترم و هم چنین ریاست محترم سازمان محیط زیست فراهم نیست . لذا جسارت کردیم مطلبی را توسط جنابعالی به خدمت سرکار خانم دکتر ابتکار بعرض برسانیم . اسحضار دارید از ده سال قبل خطر خشکیدن دریاچه ارومیه توسط کارشناسان و حامیان محیط زیست بکرات به اطلاع دولت وقت ان زمان رسید . در این رابطه نه تنها هیچ گوش شنوایی این هشدار عالمانه را نه شنید بلکه در سالهای بین هشتاد و نه تا نود یک نیز این هشدار های دلسوزانه در قالب حرکت های خردمندانه مردمان ارومیه و تبریز نیز انجام گرفت .لیکن مردم پاسخ ادب اخلاقی خودرا از طریق سرکوب و ضرب و شتم و بگیر و به بند ماموران امنیتی در ی

با این مقدمه مطول قصد داریم از طریق حضرتعالی خطر تخریب محیط زیست شهرستان تکاب را هم چون خطر خشکیدن دریاچه هشدار داده باشیم . زیرا این شهرستان هم توسط معدن داران که تماما از استانها و شهرستانهای دیگر باین خطه وارد شده اند در بیرحمانه ترین صورت و در ابعاد بسیار گسترده دست به تخریب زیست محیطی تکاب زده اندو تا بحال هم مسئولان شامه وسامعه خود را برای شنیدن چنین هشدارهای دلسوزانه بسته اندبا قطع و یقین عرض می کنیم اگر با همین روند برداشت معادن سنگ و غیره ادامه یابد مراتع و مزارع وکشتزارها و باغها ی مشجر مثمر وغیر مثمر شهرستان تکاب در فاصله زمانی کمتر از ده سال به تل خاکستر تبدیل خواهد شد و معلو م نیست بعد از وقوع این فاجعه که اساسا غیر قابل جبران می باشد تکلیف ساکنان این دیار چه خواهد شد؟ و بکجا خواهد انجامید.؟در مورد دریاچه ارومیه امید باز گرداندن اب از کانالهای مختلف وجود دارد اما ساختن طبیعت باسنگ و دیگر لایه های خاکی و رسوبی توسط انسا ن محال می نماید.چناب اقای دکتر که محبوب قلوب قاطبه مردم ایران هستید .سخن این بود و ما گفتیم .حال استد عا داریم به هر نحو مقتضی و در زمان عاجل این تکلیف مضاعف شهرستان تکاب رابه اطلاع سازمان محترم محیط زیست با بزرگواری و عنایت نظر اعلام فر مایید .ادم الله توفیقاتکم

شنبه 27 مهر 1392برچسب:, :: 8:12 :: نويسنده : همیار

 نشان پروانه طی مراسمی به آندرانیک تیموریان از سوی سازمان حفاظت محیط زیست اهداء شد.

در طی حرکت زیست محیطی آندرانیک تیموریان بازیکن محبوب باشگاه استقلال در رقابت‌های فوتبال با تیم باشگاهی تایلند در خصوص نجات یک پروانه از مستطیل سبز با حضور نماینده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نشان پروانه و لوح تقدیر به وی اهداء شد.

دکتر محمدهادی حیدرزاده مدیر کل محیط زیست استان تهران که به عنوان نماینده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست این نشان را به آندرانیک تیموریان اهداء‌ کرد، ضمن تقدیر از حرکت زیست محیطی وی، گفت: قطعا حرکات زیست محیطی ورزشکاران و هنرمندان می‌تواند در اشاعه فرهنگ زیست محیطی نقش بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به این که امسال نشان ویژه پروانه به آندرانیک تیموریان اهداء شد، تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سال آینده این نشان ویژه به ورزشکاران حامی محیط زیست اهداء خواهد شد.

آندرانیک تیموریان نیز در حاشیه این مراسم با تشریح اتفاق رخ داده در بازی با تیم باشگاه تایلند، گفت: وقتی مشاهده کردم که پروانه‌ای در وسط چمن‌ها گرفتار شده آن را از زمین برداشتم و به خارج از زمین بازی منتقل کردم.وی خاطرنشان کرد: قطعا همه فوتبالیست‌ها می‌توانند با اقدامات زیست محیطی خود این فرهنگ را در جامعه توسعه دهند.

همچنین مدیر کل محیط زیست استان تهران مجوز استفاده رایگان به مدت یک سال از مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست و نشان همیار محیط زیست را به عنوان اولین ورزشکار به آندرانیک تیموریان در این مراسم اهداء کرد.

17 مهر 1392برچسب:, :: 10:20 :: نويسنده :
سلام عليكم  1- جهت جلو گيري از خشك شدن كامل درياچه اروميه  لازم است تبريز چند سال آبي كه از مياندوآب با لوله اي به قطر دومتر انتقال مي دهد را متوقف نمايد. وآب مورد نيار خود را از حوزه هاي داخلي خود تامين نمايد
2- از حدود 500 معدن ثبت شده در تكاب بيش از 80 معدن فعال هستند وآثار تخريبي آنها غير قابل جبران مي باشد لارم است 
حدومرزي با توجه به وسعت منطقه قائل شد وفرصتي براي بازسازي محيط وديگر استفاده كنندگان (كشاورزان ودامداران )داد
3- بايد كاري كرد كه مبالغ جريمه بهره برداران متخلف به اصلاح محيط -بازسازي منطقه واجراي طرح هاي ويژه تبديل شود
4- با همكاري ادارات  ديگر در مورد تهد يدات عليه سد الغدير  تكاب از سوي دها معدن بالا دست آن از جمله آلودگي شيميايي- افزايش سختي آب و پر شدن زود هنگام آن در اثر رسوبات و... مطاله واقدام لازم را به عمل آيد
5- در خصوص نگراني مردم ودوست داران محيط زيست در مورد آلودگي ناشي از سيانور مورد استفاده در معادن طلاي زره شوران وآغد ره  كه به صورت غير مكانيزه وبا بيل ولودر انجام مي گيرد لازم است جهت رفع نگراني كارشناسان مجرب ومجهز محيط زيست براي سنجش آلودگي به منطقه اعزام شوند   (اندك دستگاههاي هشدار دهنده را در زمانهاي خاصي روشن مي كنند)
6- با توجه به كوهستاني بودن منطقه در اغلب معادن تراور تن چند چشمه  وجود دارد كه مورد استفاده وحوش -حيوانات اهلي - كشاورزان و تك درختان منطقه بوده كه با فعا ليت معادن خشك ويا به شدت آلوده شده اند كه بايد براي حفظ چشمه ها اقدام اساسي صورت گيرد
7-احداث جاده با حدود 5تا10 كيلومتر براي هرمعدن علاوه بر از بين بردن منابع طبيعي وگياهان. با تردد وسيله هاي نقليه سنگين كه گرد خاك فراوان ايجاد مي نمايد منجر به عقيم شدن مزارع ومراتع تخريب بيشتر محيط زيست شده است در صورتي كه ادارات منابع طبيعي و محيط زيست به راحتي مي توانستند جلوي اين فاجعه را بگيرند
8- تا به حال هيچ  اقدام موثري از اداره محيط زيست منطقه در راستاي وظايف خود وحفظ محيط زيست مشاهده نكرده ايم لازم است آگاهي لازم وتجديد نظر مناسب از طريق مسئولين محترم صورت گيرد
دو شنبه 15 مهر 1392برچسب:, :: 23:53 :: نويسنده : همیار

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان محیط زیست تکاب و آدرس takab.ngo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 35
بازدید کل : 52017
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

<