دوستداران محیط زیست تکاب افشار

شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 7:29 :: نويسنده : همیار

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 16:24 :: نويسنده : همیار

 

پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 16:11 :: نويسنده : همیار

 

دود سیگار شما به چشم من هم می‌رود!
دود سیگار مخلوطی از دود ناشی از سوختن توتون و کاغذ سیگار است و در این ترکیب 250 ماده شیمیایی سمی و سرطان‌زا خطرناک وجود دارد.
سیگاری‌ها 10 برابر بیشتر از دیگران دچار مشکلات قلبی عروقی می‌شوند، سیگار کشیدن احتمال سکته قلبی را دو برابر می‌کند، همچنین خطر ابتلا به مشکلات و بیماری‌های تنفسی در افراد سیگاری بیشتر است.
سیگار احتمال ابتلا به سرطان‌هایی مانند دهان، ریه، مری، معده و کلیه را افزایش می‌دهد. این‌ها نمونه‌هایی از خطراتی است که سلامت سیگاری‌ها را تهدید می‌کند اما مضرات سیگار تنها برای خود فرد سیگاری نیست و دود سیگار در چشم دیگران هم می‌رود.
وی ادامه می‌دهد: اگر سیگاری هستید، توصیه اول این است که هر چه زودتر تصمیم بگیرید و سیگار را کنار بگذارید اما اگر هنوز تصمیم قطعی برای ترک سیگار نگرفته‌اید، برای سلامت خانواده‌تان هم که شده در خانه و محل کار سیگار نکشید.
دود سیگار سلامت سایر افراد خانواده و همکارانتان را هم به خطر می‌اندازد. آشنایی با خطرات سیگار کشیدن در خانه اگر سیگاری‌ها را به فکر ترک نیندازد، به این فکر وا می‌دارد که برای پیشگیری از این خطرات حداقل در خانه سیگار نکشند.
ترکیب 250 ماده شیمیایی سمی و سرطان‌زا در دود سیگار
 در دود سیگار 250 ماده شیمیایی سمی و سرطان‌زا از قبیل فرمالدئید، بنزن، کلرید وینیل، آمونیاک و سیانید هیدروژن وجود دارد که افراد غیرسیگاری بدون این که بخواهند در معرض این دود قرار می‌گیرند.
قرار گرفتن در معرض دود سیگار می‌تواند موجب تحریک چشم، بینی و گلو، سرفه، تنگی نفس، بیماری‌های قلبی، مشکلات تنفسی و حتی سرطان ریه شود.
دود سیگار در چشم کودکان
 اگر در خانه کودک دارید، تمام تلاشتان را بکنید که در خانه سیگار نکشید چون کودکان آسیب‌پذیرتر هستند و دود سیگار می‌تواند مشکلات جدی برایشان در پی داشته باشد. کودکانی که در معرض دود سیگار قرار دارند در مقایسه با سایر کودکان بیشتر به بیماری‌های ریوی دچار می‌شوند. هم‌چنین عفونت گوش نیز در این کودکان بیشتر است.
کودکان آسمی در صورت قرار گرفتن در معرض دود سیگار بیشتر دچار حملات آسمی می‌شوند. مرگ ناگهانی در نوزادانی که در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند بیشتر است. کودکانی که در خانه سیگار کشیدن والدینشان را می‌بینند، احتمال بیشتری دارد که در آینده خودشان هم سیگاری شوند.
همسایه‌ها هم از دود سیگارتان در امان نیستند
 برخی افراد وقتی می‌خواهند افراد خانواده‌شان در معرض دود سیگار قرار نگیرند، فضاهایی مانند بالکن، حیاط خلوت، راه‌پله و راهرو، سرویس‌های بهداشتی و پشت بام را برای سیگار کشیدن انتخاب می‌کنند غافل از این که این فضاها راه‌های هوایی مشترکی با خانه همسایه‌ها دارد و در این صورت دود سیگار آن‌ها را آزار خواهد داد.
بنابراین لازم است موقع روشن کردن سیگار علاوه بر افراد خانواده‌تان، همسایه را هم در نظر بگیرید و طوری سیگار بکشید که دودش به چشم دیگران نرود. سیگاری‌هایی که در خانه سیگار می‌کشند سلامت فرزندان خود را به خطر می‌اندازند
22 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 8:34 :: نويسنده :
 
از سفره‌های یک بار مصرف استفاده نکنید
 

 

 تمیز کردن سفره بعد از غذاخوردن، آن هم سفره بزرگی که تعداد زیادی مهمان در آن غذا خورده‌‏اند، کار آسانی نیست، به همین خاطر بعضی‌ها ترجیح می‌‏دهند از سفره‌‏های یک‌بار مصرف پلاستیکی استفاده کنند و جمع کردن و دور انداختن تمام سفره با باقی‌مانده غذاها و آشغال‌های داخل آن را خیلی لذت‏بخش می‏‌دانند. این کار به محیط زیست آسیب می‌رساند، بنابراین بهتر است برای حفظ زمین پاک و سلامت آیندگان‏مان هم که شده زحمت تمیز کردن و شستن سفره را بپذیریم

22 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 8:21 :: نويسنده :

 

 
 
 
کد خبر: 6570زمان انتشار: 21 اردیبهشت 1392 12:09:00
از ضرر و زیان ظروف یکبار مصرف پلاستیکی خبر دارید؟
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با برگزاری نشستی با حضور مسئولان محیط زیست، سازمان معدن و تجارت، مرکز بهداشت، اداره بازرگانی مقرر شد تا سه ماه آینده ظروف یکبار مصرف کاغذی و گیاهی جایگزین ظروف یکبار مصرف پلاستیکی شود.
"ماشاءالله عرب‌پور" با اعلام این خبر افزود: بر اساس اطلاعیه‌ای که به کلیه رستوران‌ها، مراکز فروش و مراکزی که مصرف این نوع ظروف بیشتر است مانند مساجد و تکایا، ارسال شد، این مراکز موظف شدند تا از ظروف یکبار مصرف کاغذی و گیاهی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی بیشترین ضرر و زیان را بر افراد و محیط زیست دارد، اظهار کرد: این ظروف باعث بیماری‌های متعددی می‌شود که بعضی از این بیماری‌ها ثابت شده است.
به نقل از ایسنا، وی بیان کرد: استفاده از ترکیبات پلی‌استایلن در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی بر پلاکت‌ها و گلبول‌های خون تاثیر می‌گذارد و یا منجر به بروز سرطان‌های معده، روده، لوزالمعده و کبد می‌شود.
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین تغییر جهش در کروموزم‌ها و یا تاثیر بر سیستم اعصاب را از دیگر اثرات نامطلوب استفاده ظروف یکبار مصرف پلاستیکی بر افراد دانست.
عرب‌پور ظروف یکبار مصرف پلاستیکی را به هفت گروه تقسیم‌بندی کرد و گفت: گروه پلی‌اتیلن ترفتالات (PET) و پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن(PP) بیشترین مصرف را در کشور دارند.
وی ادامه داد: بدترین نوع این ظروف از جنس پلی‌استایلن و در تولید لیوان‌های یکبار مصرف استفاده می‌شود، این ظروف موجب بروز مشکلات بسیاری می‌شوند بنابراین باید از مصرف بیش از حد نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها در این ظروف جلوگیری شود.
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد مصرف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی توصیه کرد: غذاها و نوشیدنی‌ها در صورتی که بیش از 40 درجه سانتیگراد حرارت داشته باشند نباید در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی حتی تایید شده ریخته شوند.
عرب‌پور با تاکید بر اینکه غذا بیش از دو ساعت نباید در این ظروف باقی بماند، بیان کرد: بهتر است از ظروف یکبار مصرف رنگی استفاده نشود.
وی خاطرنشان کرد: نوشیدنی‌هایی مانند چای با حرارت بالا در لیوان‌های پلاستیکی اعم از شفاف، مات و یا سفید مضر است بهتر است از لیوان‌ها با منشاء گیاهی و کاغذی استفاده شود.
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر پرهیز از مصرف غذاهای چرب و اسیدی در ظروف یکبار مصرف اظهار کرد: غذاهای چرب باعث خروج راحت‌تر ترکیبات سرطان‌زا می‌شود.
عرب‌پور در پایان افزود: ظروف یکبار مصرف دارای نقاط سیاه رنگ و یا رنگ‌های تیره نباید استفاده شود زیرا ممکن است از جنس بازیافتی تولید شده باشد.
 
22 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 8:19 :: نويسنده :

 بعضیها مي‌گويند 200 سال، بعضي‌ها 300 و بالاخره بعضي‌ها مي‌گويند 500 تا 700 سال طول مي‌کشد تا اين زباله‌هاي پلاستيکي به چرخه طبيعت بازگردند، يعني خيلي دير تجزيه مي شوند.

اين ميزان عمر، در برابر عمر انسان که نهايت به 80 يا 90 سال مي‌رسد، خيلي زياد است.
 
فکرش را بکن تا پايان عمر ما و عمر فرزندِ فرزند ما اين زبالة يک‌بار مصرفي که امروز درست دفع نکرده‌ايم، در طبيعت و در محيط اطرافمان باقي مي‌ماند.
 
در حالي‌که مي‌توانيم آنها را در کيسه‌هاي مخصوص بازيافت بيندازيم و به آنها تولدي ديگر بدهيم تا دوباره به زندگي ما برگردند و ديگر زباله نباشند.
 
يا نه، مي‌توانيم درست دفعشان کنيم؛ يعني آنها را در کوچه و خيابان رها نکنيم تا محيط زندگي‌مان زشت نشود.
 
اينها را گفتيم چون اين روزها ، روزهاي نذري و افطاري است. کساني اين امکان را فراهم کرده‌اند که اگر در خيابان هستيم و اذان گفتند، بتوانيم افطار کنيم و گرسنه به خانه نرسيم. حتماً اين ايستگاه ‌ها را ديده‌اي که روي آن نوشته‌اند: «طرح افطار آسماني». در اين طرح، بسته‌هاي افطاري ساده در غرفه‌هاي سيار در ميدان‌هاي شلوغ و پرتردد و خيابان‌هاي اصلي شهر و ايستگاه‌هاي متروي تهران، بين شهروندان توزيع مي‌شود. اين طرح دربوستان‌ها و فرهنگ‌سراها هم اجرا مي‌شود.
 
البته در اين مواقع به ناچار از ظروف يک‌بار مصرف استفاده مي‌شود. خوب است بعد از پايان افطاري از ما روزه‌داران چه باقي بماند؟
 
برخي از شهروندان بعد از خوردن افطار، ظرف آن را در خيابان رها مي‌کنند و بعد به خانه هاي خود مي‌روند در حالي که نيمه‌هاي شب رفتگران زحمتکش شهرداري اين زباله‌ها را از گوشه و کنار جوي‌ها، بوستان‌ها و پياده‌روها جمع مي‌کنند. حواسمان به آنها باشد. حواسمان به بالا رفتن فرهنگ شهرنشيني باشد. حواسمان به موش‌هاي موذي زير پل‌ها باشد. حواسمان به زيبايي بوستان‌ها باشد....
 
همة اينها وظيفه‌اي است که در برابر شهرمان داريم. يادمان باشد که خوب است هم خودمان رعايت کنيم و هم به ديگران يادآوري کنيم.
21 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 13:20 :: نويسنده :
 
                                                          
                                                          
                                                          

                                                            

سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 23:47 :: نويسنده : همیار

 

دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 17:26 :: نويسنده : همیار

 

دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 17:11 :: نويسنده : همیار

 

دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 17:11 :: نويسنده : همیار

پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 22:31 :: نويسنده : همیار


اعضاي هيات مديره :آقايان عسگر زارعي-جمشيد فريدي-طاهر جهدي-ابوالفضل سبحاني

سعيد محبيان-    محمد  باقر رستمي -ذبيح اله محبي

 

6ed8s2cekn8c1qzu8j85.jpg

پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 22:3 :: نويسنده : همیار

دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 18:40 :: نويسنده : همیار

با توجه به نشست تشکل های استان در مورخه

 14/2/1392 با حضور  استاندار و مدیر کل

محیط زیست استان ، لطفاً نظرات و پیشنهادات خود

را جهت طرح در آن جلسه توسط مدیر کانون ،

در اختیار کانون قرار دهید .

دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 17:49 :: نويسنده : همیار

                در ساعت 30/7 عصر روز سه شنبه مورخه 3/2/92 جلسه ای با دعوت قبلی

از اعضاء و  روسای گروه های کوهنوردی شهرستان تکاب در محل هیات کوهنوردی  بر گزار شد .

مصوبات و پیشنهادات مطرح شده در جلسه به صورت ذیل می باشد .

 

چهار شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 12:40 :: نويسنده : همیار

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان محیط زیست تکاب و آدرس takab.ngo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 47
بازدید کل : 52029
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

<